Nieuwe conversiegerichte website

Klant Van Rosmalen Kliniek
Expertise Strategie, SEO, Conversie, UX design, development
Resultaten
  • Doelstellingen meetbaar gemaakt
  • Verbeterkansen blootgelegd.
  • Conversiegerichte mobile-first webdesign

Design voor een conversiegerichte website

De Van Rosmalen Kliniek heeft ons benaderd omdat hun oude website weliswaar veel bezoekersverkeer had, maar een wat achterblijvend percentage conversies. Voor ons de uitdaging om met de nieuwe website meer converterende bezoekers te genereren. Om hier effectief mee te starten heeft Antum de diverse type websitebezoekers in kaart gebracht doormiddel van stake holder interviews en het analyseren van bestaande doelgroep data. Met deze effectieve data zijn er voor de diverse type gebruikers unieke user-flows uitgewerkt zodat iedere relevante bezoeker goed wordt begeleid in de vernieuwde website. Het resultaat? Een website geschikt voor de volledige doelgroep van de Van Rosmalen Kliniek.

Strategie & Aanpak

Middels een marktonderzoek zijn wij te weten gekomen wat de concurrenten doen, waarbij duidelijk is geworden hoe ‘de Van Rosmalen Kliniek’ zich hiervan kan onderscheiden. Om nog beter inzicht te krijgen in de huidige situatie van de website, hebben wij de huidige data geanalyseerd en vervolgens gevisualiseerd. Op deze manier is de data voor zowel de opdrachtgever als voor Antum beter behapbaar, met als gevolg dat de verbeter kansen beter uitgelicht en onderbouwd konden worden.

Van Rosmalen Kliniek

Vertrouwd & ervaren

De uitdaging

Omdat de behoeften en verschillende fases waar de doelgroepen zich in bevinden uiteenlopend zijn, hebben wij samen met het ‘Van Rosmalen’-team in een reeks strategische sessies user-flow modellen uitgewerkt. Zo konden wij de doelstellingen tegen het licht houden en de verschillende doelgroepen en behoeften in kaart brengen, waarbij de juiste boodschap op het juiste moment werd aangeboden.

Meten en verbeteren

De data moet leidend worden in de nieuwe website. In de oude website werden conversies en gebruikerservaringen op de pagina nog niet goed gemeten. Het was dan dus ook lastig om te sturen op gerichte optimalisaties. Bij het ontwikkelproces is er veel aandacht besteed aan het meetbaar maken van alle belangrijke KPI’s binnen de website. Zo kunnen nu zelfs de conversies middels het externe afspraakformulier goed gemeten worden. Een mooie basis dus voor onze Digital marketeers om door te ontwikkelen en meer online resultaat te blijven behalen!

Keuzehulp tool

Om er voor te zorgen dat de website meer conversie oplevert, hebben we een ‘Keuzehulp tool’ ontwikkeld. Met als doel: orienterende bezoekers omzetten in converterende bezoekers. Met de ‘Keuzehulp tool’ kunnen twijfelde bezoekers sneller en stapsgewijs worden voorzien van passend advies.

Creëren van continuë groei

Nu de doelen meetbaar gemaakt zijn, en het ontwerp conversie gericht is, zijn de marketeers en strategen van Antum doorlopend bezig met het meten en analyseren, opzoek naar kansen voor conversie en SEO optimalisatie. Op basis van de behaalde resultaten rapporteren en adviseren we voor continue groei.

SEO optimalisatie
Conversie
Rapporteren en adviseren

Ook samenwerken aan online groei?

Ga in gesprek met onze digitaal strateeg en ontdek samen de mogelijkheden voor jouw organisatie!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
webbureau
Ivor Koen Digitaal strateeg

Enthousiast? Neem contact op!