Webdesign bureau Antum zal uitgebreid merk- en doelgroeponderzoek doen voor jouw bedrijf. Dit doen we om uiteindelijk de ultieme gebruikerservaring te creëren voor jouw (potentiele) klanten. Het voldoen aan de behoeften en wensen van de doelgroep, om hier zo goed mogelijk op in te kunnen spelen, staat centraal in dit onderzoek.
"*" geeft vereiste velden aan
Als je inzicht wilt krijgen in de (potentiele) doelgroep van jouw bedrijf, dan zetten wij een doelgroeponderzoek op. Door middel van het onderzoek komen we erachter welke wensen en behoeften jouw doelgroep heeft. Op deze behoeften kunnen we later weer inspelen met UX-design.
Een dergelijk onderzoek wordt uitgevoerd om een duidelijk beeld te krijgen van de stappen die ondernomen moeten worden om jouw doelgroep zo goed mogelijk te bereiken.
Door te begrijpen wie jouw doelgroep is, kun je ervoor zorgen dat je marketinginspanningen op de juiste mensen gericht zijn en dat je product of dienst aan hun behoeften voldoet. Bovendien kan het merk- en doelgroeponderzoek je helpen de voorkeuren van je klanten te begrijpen, zodat inhoud en berichtgeving op maat gemaakt kan worden. Er zijn een aantal verschillende methoden die voor gebruikt kunnen worden, waaronder: enquêtes, focusgroepen, interviews, en analyse van klantgegevens. Welke methode voor jouw bedrijf het beste is, hangt af van je specifieke doelen en doelstellingen.
Tijdens een UX-sessie met onze designer zal duidelijk worden wie jouw doelgroep is. We stellen een persona op om de behoeften van de doelgroep inzichtelijk te krijgen. Een persona is een fictief persoon die als afspiegeling werkt voor jouw doelgroep. We nemen de wensen, behoeften en eisen mee in de marketingstrategie.