Museum Vrolik - UMC - Antum

Kracht van beleving

Museum Vrolik

Klant Museum Vrolik
Expertise Strategie, concept, UX design, development.
Resultaten
  • Bezoeker prikkelen
  • Kennis toegankelijk maken
  • Ticket conversie verdubbelen
  • Dotcomm Platinum Award 2022

Ontdek de wereld van anatomie

Antum houdt het breed publiek warm voor een museum over anatomie en medische geschiedenis. Museum Vrolik is gevestigd in het Amsterdam UMC, locatie AMC en is internationaal een begrip door de verwonderlijke collectie over de menselijke anatomie en ziektes door de jaren heen. Aan Antum werd gevraagd om een nieuwe website te ontwerpen om mogelijke museumbezoekers online al nieuwsgierig te maken naar misschien wel één van de meest bijzondere musea. Het resultaat? Een website die de bezoeker direct één op één zet tegenover de aangrijpende collectie.

museum vrolik museum vrolik

Van Privécollectie naar Museum

De geschiedenis van het museum begint rond 1800 toen Gerardus Vrolik en zijn zoon Willem begonnen een verzameling anatomische en medische preparaten bijeen te brengen. Deze collectie vormde de basis voor het museum. Om de bijzondere en soms ook confronterende historie te benadrukken is er een interactieve tijdlijn ontwikkeld die de bezoeker een reis door tijd biedt!

1040 webdesign 1040 webdesign

Online spektakel

De designprincipe resulterende uit de co-creatie UX -sessie zijn meegenomen bij het bepalen van de stijl en overdracht. Zo heeft de uitstraling van de website een mysterieuze en historische stijl gekregen die de bezoeker meeneemt in de beleving van het museum. De online bezoekers zullen zo het mysterieuze en bijzondere van de collectie beter ervaren.

museum webdesign

Bijzondere ervaring

Museum Vrolik streeft er naar een centrum te zijn voor (academisch) onderwijs en onderzoek in de geschiedenis van de geneeskunde, biologie en antropologie – die disciplines die ook zijn verenigd in de collecties van Museum Vrolik. Als uitgangspunt voor de beleving staan de collecties  centraal, bezoekers kunnen nu op een interactieve wijzen de collecties bewonderen.

Geoptimaliseerd voor mobiel

Omdat het grootste deel van de internationale doelgroep mobiele gebruikers zijn, is de gebruikservaring ook op mobiel buitengewoon ingesteld. Gebaseerd op de foto’s waarin zwart overheerst is er gekozen voor een donker thema. Door de donkere uitstraling komt er meer focus op de beelden en voelt het alsof je al een stap binnen in het museum hebt genomen.

Sifra Wieldraaijer

Medewerker publiek, presentatie & educatie

“We zijn heel erg blij dat onze nieuwe website de sfeer van het museum goed overbrengt. Op hele creatieve wijze heeft Antum designs gemaakt die perfect aansluiten bij aspecten die voor onze collectie en uitstraling belangrijk zijn, zoals historische documenten, wetenschappelijke illustraties en respectvolle foto’s van het museum en de collectie.”

Ook samenwerken aan online groei

Ga in gesprek met onze digitaal strateeg en ontdek samen de mogelijkheden voor jouw organisatie!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
webbureau
Ivor Koen Digitaal strateeg

Enthousiast? Neem contact op!