Positie internationale marktleider binnen topvoetbal verstevigen

SGLSystem is dé internationale marktleider op het gebied van ’grass growth technology’. Hun hightech oplossingen worden gebruikt bij vrijwel iedere professionele voetbalclub in het topvoetbal over de hele wereld. Om hun positie als marktleider te behouden en klanten te overtuigen van de overstap naar nieuwe LED-producten, moest de website een sleutelrol gaan spelen. De oude site was echter een wirwar van losse content en onoverzichtelijke structuren. Bezoekers én medewerkers konden de waarde van SGL’s producten en kennis niet meer eenvoudig terugvinden.

Discover-week: van inzicht naar strategie en structuur

In een intensieve discover-week doken we samen met SGL in de kern van hun uitdaging. Met deskresearch, internationale stakeholder-interviews, brainstorms en stijlsessies kwamen we tot drie duidelijke pijlers:

  • Nieuwe visuele stijl: een moderne, innovatieve uitstraling die past bij de toekomstgerichte koers van SGL.
  • Slimme contenthiërarchie: alle soorten content, van producten, cases en kennisartikelen tot nieuws en informatieve pagina’s, werden logisch geordend, slim gekoppeld en beter scanbaar gemaakt.
  • Heldere positionering: de website benadrukt SGL’s rol als innovatieve marktleider die clubs helpt in de transitie naar LED en toekomstbestendige grass growth oplossingen.

Ontwikkeling: co-creatie van design tot livegang

In nauwe co-creatie met SGL’s marketingteam hebben onze UX-designers een maatwerk design ontwikkeld, geïnspireerd op de nieuwe stijl en contentstructuur. Antum heeft de volledige WordPress-ontwikkeling verzorgd, inclusief:

  • front-end en back-end ontwikkeling
  • ondersteuning bij contentmigratie
  • lancering (livegang) van de vernieuwde website.

Resultaat: een moderne, toegankelijke, overtuigende website die de nieuwe positionering ondersteunt en de gebruikerservaring optimaliseer

Nieuw online Research Centre: Expertise zichtbaar maken

Een belangrijk resultaat van de ‘discover-week’ is het nieuwe online Research Centre, een digitale tegenhanger van hun fysieke research facility. Deze sectie positioneert SGLSystem als dé expert in LED-verlichting. Klanten vinden er overtuigende resulaten voor LED versus traditionele lampen, en zien direct de toegevoegde waarde van SGL’s know-how. Het Research Centre combineert heldere content, waardevolle data en een gebruiksvriendelijke interface, en versterkt het vertrouwen in LED-innovatie.

Het contact met Antum was vanaf het begin zeer prettig. Ze namen de tijd om goed naar onze wensen te luisteren en hebben deze op een uitstekende manier weten te vertalen naar de praktijk. Tijdens de ontwikkeling van onze nieuwe website hebben zij ons op een professionele en fijne manier begeleid. Ze wisten vernieuwing en creativiteit toe te voegen aan ons merk, zonder daarbij onze identiteit uit het oog te verliezen.

Frank Vissers
SGL System - Marketing and Communication

En nu? Inzetten op nog meer innovatie!

Na oplevering onderhouden wij een hechte partnership met SGLSystem. We vertalen nieuwe inzichten en wensen direct naar verbeteringen op de site, optimaliseren de gebruiksvriendelijkheid en bieden continu support. Zo blijft de website niet alleen stabiel maar blijft hij ook relevant, krachtig en toekomstbestendig.

Samen met onze experts praten over jouw project?

Plan een adviesgesprek
swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more > swipe for more >
Bekijk project
Bekijk update
Bekijk dienst
Lees meer