Museum Vrolik heeft aan Antum gevraagd om een nieuwe website te ontwerpen om potentiële museumbezoekers online al nieuwsgierig te maken naar deze speciale ervaring. Met deze case hebben wij een Platinum dotCOMM Award mogen winnen. De internationale dotCOMM awards worden jaarlijks uitgereikt op het gebied van webdesign, creativiteit en communicatie.
De nieuwe website van Museum Vrolik heeft een prijs heeft gewonnen in de categorieën Web Creativiteit & Digitale Communicatie! De ‘dotCOMM’ Awards uit Dallas, Texas (VS) houdt jaarlijks een internationale competitie die voortreffelijke creativiteit op het web en digitale communicatie bekroont. De wedstrijd vestigt de aandacht op de rol van creatieven in het dynamische, voortdurend evoluerende web.
Het creëren van de nieuwe site voor Museum Vrolik was een online spektakel. De designprincipes, resulterende uit de gezamelijke UX-sessie, zijn meegenomen bij het bepalen van de stijl en overdracht. De website van het museum is ontworpen om de bezoekers een gevoel van mysterie en geschiedenis te geven. Het design van de website neemt bezoekers mee in de beleving van het museum, waardoor ze het gevoel krijgen dat ze terug in de tijd stappen. De collectie is enorm en gevarieerd, en de website stelt bezoekers in staat om alles in hun eigen tempo te verkennen. Er is voor elk wat wils in het museum, of je nu geïnteresseerd bent in kunst, geschiedenis, of gewoon meer wilt leren over de wereld om je heen. Dit hebben wij in ons UX-/webdesign terug weten te brengen.
dotCOMM Awards wordt beheerd en beoordeeld door de Association of Marketing & Communication Professionals (AMCP), een van de grootste, oudste en meest gerespecteerde beoordelaars van creatief werk in de marketing- en communicatie-industrie. De AMCP zet zich in voor de erkenning van uitmuntendheid in marketing en communicatie. Antum is zeer vereerd dat wij voor de prachtige case van Museum Vrolik een award hebben mogen winnen voor Web Creativiteit & Digitale Communicatie!