De belangrijkste reden waarom voor QSN een nieuwe website moest worden ontwikkeld, was om bezoekers in staat te stellen sneller relevante informatie te vinden. Dit lijkt een vanzelfsprekend gegeven bij een website met een goede gebruikerservaring maar bij QSN lag hier nog wel een uitdaging. Binnen de website waren er veel uiteenlopende content soorten, denk aan trainingen, blogs, pagina’s, etc. De uitdaging lag dan ook bij het ‘slim verbinden’ van verschillende type, maar wel aan elkaar relevante, content.
Tegelijkertijd moeten bezoekers het gevoel krijgen dat ze persoonlijk geholpen worden, iets waar QSN in hun eigen klantencontact ook veel aandacht voor heeft. Hiervoor hebben wij de user journey tot de kern vereenvoudigd met een uitgebreide analyse van sitemap en user flow. De bezoekers kunnen nu dan ook vanaf binnenkomst direct met een prominente ‘slimme zoekfunctie’ eenvoudig naar de gewenste informatie zoeken. Gerelateerde content staat altijd dichtbij zodat bezoekers snel en volledig geïnformeerd worden.
Op basis van de doelen die behaald moesten worden met de nieuwe website (hogere engagement, betere vindbaarheid, doorzoekbare content creëren) en de bevindingen vanuit de huidige structuur is er door Antum een voorstel gemaakt voor de nieuwe sitemap structuur. Om de beoogde doelen ‘Hogere engagement’ en ‘Beter doorzoekbaar maken van content’ te behalen is er een slim ’tagging systeem’ bedacht waardoor verschillende type content met elkaar verbonden konden worden. Middels een uitgebreide zoekfunctie is het mogelijk geworden om prioriteiten te bepalen o.b.v. diverse zoekcriteria om zo de best mogelijke resultaten te bieden voor de bezoekers.
Bij de oude website van QSN was er al aardig wat tijd gestopt in SEO werkzaamheden om de website goed gevonden te laten worden. Met de nieuwe website mocht dit uiteraard niet zomaar verloren gaan, sterker nog, de website moest nog beter gevonden worden. Omdat er aan de structuur van de website wel aardig veel ging veranderen heeft Antum de contentmigratie begeleid zodat er geen waardevolle indexatie verloren zou gaan. Door middel van het instellen van de juiste redirects konden de zoekmachines de nieuwe locaties goed vinden en kon er in de nieuwe website weer gericht worden op verdere SEO werkzaamheden.
Officer Manager en Marketing medewerker
“Bij QSN zijn we blij met de nieuwe website! Het opzetten en implementeren is een intensief traject geweest maar het resultaat mag er wezen. De samenwerking met Antum was fijn. Ze denken mee, er is veel mogelijk, genoeg ruimte om wensen aan te geven en tussentijds bij te sturen. Er wordt vooraf een duidelijk plan van aanpak gemaakt. Inmiddels draait de website al een tijdje. Door de nieuwe website worden we online beter gevonden. Daarnaast komen bezoekers gemakkelijk tot de informatie die zij zoeken, mede door de zoekbalk die we in de website hebben geïntegreerd. Daar doe je het voor!”
Ga in gesprek met onze digitaal strateeg en ontdek samen de mogelijkheden voor jouw organisatie!
"*" geeft vereiste velden aan
Enthousiast? Neem contact op!