Omdat de gebruikersbeleving een centrale rol zou spelen binnen de nieuwe website, heeft Antum een UX sessie met Het Natuurhistorisch georganiseerd. In deze sessie werden de doelgroepen uitgewerkt en werd het merk onder de loep genomen. Hierdoor werd al snel duidelijk dat de basis van de merkidentiteit goed in elkaar zit en een mooi uitgangspunt voor een frisse en moderne website biedt.
De nieuwe website van Het Natuurhistorisch laat gebruikers op ontdekkingstocht gaan. Behalve dat er leuke weetjes te vinden zijn, kan men ook zoeken in de museumcollectie en het publicatie-archief. De visuele vormgeving sluit aan op bestaande huisstijlelementen waardoor Antum een rode draad creëert tussen diverse media van de klant.
“Onze bestaande website sloot niet meer aan bij de sfeer in het museum en was erg intern gericht. Antum stelde direct de indringende vraag wie we met onze website willen bereiken en waarom. Daar rolde, in samenspraak, een helder concept uit met een vormgeving en functionaliteit die mooi aansluit bij de beleving die wij bezoekers in het museum bieden, zonder dat de oude vertrouwde archieffunctie van de website verloren ging. De mensen van Antum werkten met een strak schema en heldere afspraken, en met de nodige flexibiliteit voor last-minute aanpassingen, zoals een pop-up met onze corona-maatregelen”.
Kees Moeliker, directeur Het Natuurhistorisch