logo JANZEN - Antum

B2B portaal voor winkeliers

Klant JANZEN
Expertise Strategie, concept, UX design, development.
Resultaten
  • Minder benodigde capaciteit
  • Meer bestelgemak

Maatwerk B2B bestelportaal

De producten van JANZEN zijn voor de consument verkrijgbaar in luxe drogisterijen en verschillende webshops. Het huidige bestelproces van deze winkels en webshops is dankzij Antum vereenvoudigd. Antum heeft namelijk een B2B bestelportaal voor JANZEN gecreëerd waar deze winkels hun assortiment kunnen aanvullen. De leveranciers bestellen hier niet alleen producten, maar ook aanverwante artikelen als promotie- en verpakkingsmateriaal. Voor dit platform is er een koppeling gemaakt met Unit4 zodat productgegevens automatisch in het portaal komen te staan en bestellingen automatisch in Unit4.

Het resultaat? Een enorme vermindering van benodigde capaciteit bij de buiten- en binnendienst van JANZEN en een verhoogd bestelgemak bij de winkeliers.

Bedrijfsprocessen automatiseren

Het bestelproces is nu volledig geautomatiseerd, waarbij dit voorheen nog handmatig verliep. Als resultaat hiervan, bespaart dit de klanten van JANZEN meer tijd, meer mankracht en heeft het volledige proces vereenvoudigd. De leverancier bestelt wat hij nodig heeft en het voorraadbeheer systeem van JANZEN wordt automatisch bijgewerkt. Om dit mogelijk te maken is er een maatwerk koppeling ontwikkeld tussen het portaal en Unit4.

Unit4 is een software systeem waar JANZEN de dagelijkse werkzaamheden in verricht. Van magazijnbeheer tot financiën, alles wordt gecommuniceerd in dit systeem. Om het bestelproces te vereenvoudigen was het daarom belangrijk dat er een koppeling werd gemaakt met het B2B portaal. Zodra er een bestelling wordt gedaan, wordt deze informatie automatisch bijgewerkt in Unit4. En wanneer er wijzigingen in Unit4 zijn wordt dit gecommuniceerd naar Antum, zodat dit weer correct op de site vermeld wordt. Zo maakt Antum bedrijfsprocessen efficiënter met online automatisering.

Een slimme bestellijst

In dit B2B portaal is er gekozen voor de uitstraling en het gevoel van een ‘bestellijst’. Hierbij staan alle producten in één gegroepeerde lijst onder elkaar zonder al te veel productinformatie. Hier is voor gekozen omdat de winkeliers al bekend zijn met het product en deze omgeving met name moet inspelen op het ‘snel aanvullen van de voorraad’.

Al lijkt de bestellijst er aan de voorkant echter eenvoudig uit is dit wel degelijk aan de achterkant een slimme lijst geworden. Zo worden er bijvoorbeeld automatisch afgesproken kortingen berekend, worden producten die niet op voorraad zijn automatisch gedeactiveerd en worden er gratis producten toegevoegd zodra bepaalde bedragen zijn behaald.
Als een klant besteld worden automatisch alle gegevens van de klant meegestuurd zodat alles in Unit4 komt te staan en de bestelling snel gereed gemaakt kan worden.

Hier zijn wij mee bezig!

JANZEN is een snel groeiend merk en ook het B2B portaal moet dus snel kunnen meegroeien. Doorlopend worden er uitbreidingen aan het assortiment doorgevoerd maar wordt ook de achterliggende software en hardware opgeschaald wanneer nodig.

Data verzamelen en Analyseren
Hardware opschalen
Gebruikersgemak optimaliseren

Ook samenwerken aan online groei?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ivor Koen Digitaal strateeg
Meer werk bekijken

Enthousiast? Neem contact op!