logo Coronavoucher Krimpen - Antum

Gemeente Coronasteun Campagne

Klant Gemeente Krimpen aan den IJssel
Expertise Strategie, concept, UX design, development
Resultaten
  • €300.000 te verdelen
  • over 14.000 huishoudens
  • 300+ deelnemende organisaties
Behaalde Resultaten (Tot zover 😉)
  • +85% online ingewisseld

Overheidssteun direct terug de lokale economie in

De corona tijd heeft veel van de Krimpense inwoners en organisaties gevraagd. Daarom wilde de gemeente Krimpen aan den IJssel juist nu iets extra’s doen voor de Krimpense samenleving. Dit werd een geschenk t.w.v. €25,- voor ieder huishouden binnen Krimpen aan den IJssel in de vorm van een Coronavoucher. Deze voucher kon alleen bij door Corona getroffen lokale bedrijven en stichtingen ingewisseld worden. Aan Antum de taak om  een herkenbare campagne vorm te geven en een veilig online bonverwerkingssoftware te ontwikkelen.

Het resultaat? +85% van de 14.000 bonnen is online ingewisseld!

UX-Sessie om de doelstellingen te verhelderen

Om te achterhalen waaraan het gehele initatief moest voldoen hebben wij samen met initiatiefnemer Touch Communicatie een UX sessie (co-creatie) georganiseerd om de behoeftes van alle belanghebbenden bloot te leggen.

Doelstellingen:

  • Uitgedachte uiteenzetting van offline uitingen;
  • Grafisch ontwerp, uniek en representatief passend bij de gemeente Krimpen aan den IJssel.
  • Technische omgeving realiseren met aandacht voor veiligheid en gebruiksvriendelijkheid.

Een veilig inwisselsysteem.

Door de grote hoeveelheid van het te verdelen bedrag en het aantal bonnen wat er rond moesten gaan, spreekt het vanzelf dat veiligheid een top-prioriteit had. Qua software heeft Antum een veilig versleuteld systeem ontwikkeld wat unieke codes kon genereren, ontsleutelen en deactiveren.

Samen met de lokale drukkerij en partner Efficiënta zijn er unieke bonnen vormgegeven en gedrukt, voorzien van oplichtende blacklight lak. Door deze lak waren de innemende organisatie in staat gesteld om met een speciaal geleverd lampje de echtheid van de bon te verifiëren en de kans op eventuele fraude nog verder te minimaliseren.

Het resultaat was een campagne zonder enige (noemenswaardige) problemen bij het inwisselen van meer dan 12.000 bonnen.

Een positieve maar ook herkenbare uitstraling

De coronavoucher is een bijzonder initiatief van de gemeente Krimpen aan den IJssel. De boodschap om toch positief te blijven en samen met elkaar hier doorheen te komen. Een boodschap die wij zichtbaar hebben gemaakt met een uitgesproken stijl en gastvrije sfeer. Een sfeer die je ook ervaart onder de Krimpenaren.

De promotie van het project is daarom erg belangrijk, om die reden hebben wij in positieve zinnen, de grenzen opgezocht. De actie moet herkenbaar opvallen en de tongen losmaken onder de bewoners/deelnemers.

"Dit zal mijn bedrijf een boost geven"

Voor alle deelnemende organisaties is er een online omgeving gecreëerd waarop zij met hun winkel, gemeente, stichting, etc. gepresenteerd werden. Hierdoor was het voor alle inwoners in Krimpen aan den IJssel zichtbaar waar zij de ontvangen Coronavoucher konden inwisselen.

Voor de deelnemende organisaties waren er door Antum diverse offline promotiematerialen gemaakt om te laten zien dat inwoners bij hen de Coronavoucher Krimpen kunnen inleveren. Dit waren offline uitingen zoals balie-diplays, stickers, posters en roll-up banners.

De uitingen waren voorzien van een positieve en lokale boodschap: Help elkaar: geef lokaal met de Coronavoucher Krimpen!”

Help elkaar, geef lokaal!

De actie Coronavoucher Krimpen is een groot succes. Heel veel organisaties hebben extra inkomsten mogen ontvangen door deze actie.

#coronavoucherkrimpen sociale interactie voor maximale exposure

Voor maximale exposure hebben wij ook online uitingen ontworpen en deze gekoppeld aan #coronavoucherkrimpen

Het resultaat? Ondernemers gingen massaal de hashtag gebruiken om kenbaar te maken dat klanten de bonnen bij hun winkel, restaurant, etc. konden inwisselen. Hierdoor ging de actie als een lopend vuurtje over de verschillende social media kanalen en werd er een maximaal online bereik gecreëerd.

Ook samenwerken aan online groei?

Ga in gesprek met onze digitaal strateeg en ontdek samen de mogelijkheden voor jouw organisatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ivor Koen Digitaal strateeg

Enthousiast? Neem contact op!